Umum mengetahui, kerajaan telah memperuntukkan bantuan kredit e-Penjana buat rakyat yang bermula 31 Julai 2020 hingga 30 September 2020.
Justeru, sebarang pertanyaan / kemusykilan mengenai kredit ePENJANA melalui e-Dompet pilihan anda, sila hubungi:
(a) Boost
– Telefon: +603-2260 9494
– E-mel: support@myboost.com.my
– Laman sesawang:
https://support.myboost.com.my/hc/enus/requests/new
(b) GrabPay
– Telefon: +603-2788 1300
– E-mel: epenjana@grab.com
– Laman Sesawang:
https://help.grab.com/passenger/enmy/360045705731-ePenjana-(MY)
(c) Touch ‘n Go e-Wallet
– E-mel: tngewalletcs@tngdigital.com.my
– Laman sesawang: https://tngd.my/careline-webform
Adakah terdapat proses rayuan atau pertikaian (‘dispute’)?
Ya. Sebarang rayuan dan pertikaian boleh dikemukakan selewat-lewatnya pada 24 September 2020 kepada penyedia perkhidmatan seperti maklumat pada di atas.
Insentif kerajaan dalam membantu rakyat dengan memberikan bantuan kredit e-Penjana yang bermula 31 Julai 2020 hingga 30 September 2020 dilihat begitu memberangsangkan. Buat pengetahuan anda, bantuan kredit e-Penjana boleh ditebus Menerusi aplikasi Grab, Touch n’ Go dan juga Boost.
Bagi mereka yang menebus insentif kredit itu di platform Touch n Go, mereka berpeluang menikmati ganjaran tambahan #LebihBanyakEkstra dengan nilai lebih RM300 apabila ia ditawarkan rakan niaga terdiri daripada pelbagai jenama besar, industri kecil dan sederhana serta perusahaan mikro dalam industri dan lain-lain.
Selain itu, Touch n Go turut membenarkan rakyat Malaysia menggunakan penebusan kredit RM50 e-Penjana untuk membeli tag TNG RFID atau bayaran tol.
Jangan lupa untuk muat turun aplikasi MySejahtera dan kemas kini akaun Touch ‘n Go eWallet. Anda boleh menebus tuntutan eKYC e-Penjana RM50 anda.
Dilaporkan lebih 11 juta pengguna dan 220,000 rakan niaga di platform berkenaan dan penebusan boleh dilakukan dan diguna pakai untuk pelbagai transaksi sepanjang tempoh sah ia boleh digunakan.